Online-ul în vremea Coronavirusului

Panică, neîncrede în autorități, auto-izolare, frica de contacte umane. Suntem încă în faza de isterie inițială, normală la începutul fiecărei perioade dificile, mai cu seamă când e vorba de o pandemie. Nu vreau să mai îngroș și eu numărul specialiștilor, al sfătuitorilor sau al deținătorilor de soluții secrete, deja se exagerează mult și ma bucur sa vad ca autoritățile au luat poziție.

Cred că suntem mai norocoși decât au fost generațiile anterioare trecute prin crize similare (1918 sau, mai aproape, 2009). Sigur, față de 1918, tehnologia și medicina au a evoluat spectaculos (factor pozitiv), oamenii călătoresc mai mult (factor negativ), avem acces la servicii medicale mai rapid(pozitiv) și lista ar putea continua. Evoluția celor de mai sus este vizibilă și față de 2009, e drept, nu la fel de spectaculoasă.

Însă, despre altceva vreau să vorbesc aici: norocul vine din posibilitatea extraordinară pe care dezvoltarea mediului online o oferă, atât antreprenorilor care-și pot muta (total sau parțial) business-ul în online, cât și cumpărătorilor care au acces în mod sigur (feriți și de viruși, și de virusuri) la majoritatea produselor. Ca idee, revenind la 2009, piața românească de e-commerce avea un volum de  441 milioane de euro (studiu PwC, 2012) , iar în 2020 GPeC estimează că va atinge 5 miliarde (da, miliarde) de euro.

Așadar, spor la cumpărături, fiți chibzuiți dar lăsați banii să circule.

Să fim sănătoși, că mai mult de-aia zic...
evomag.ro%20

Comments